:Näin laturi toimii:
Kun moottori pyörii, se pyörittää samalla apulaitehihnaa. Apulaitehihna pyörittää laturia jossa on hihnapyörä, joka pyörittää laturin sisällä olevaa kenttäkäämiä. Kenttäkäämissä on isoja metallinpaloja, jotka ovat periaatteessa + ja - napoja. Kenttäkäämin ympärillä on kuparikäämeistä tehty paketti, joka luo ympärille magneettikentän ja vahvistaa sähkövirtaa. Laturin akseli vie virtaa eteenpäin hiilien kautta jännitteensäätimelle, joka käytää virran diodisillan läpi ja tekee siitä tasavirtaa, joka menee akulle.
:Laturin virtapiiri:
Latauksen virtapiiri toimii, kun auto on käynnissä. Kun auto käynnistetään, auton starttimoottori käyttää virtaa moottorin pyörittämiseen, ja tämä aiheuttaa akkuun vajausta. Kampiakseli alkaa pyörimään ja pyörittää samalla apulaitehihnaa. Apulaitehihna pyörittää laturin akselia hihnapyörän avulla. Laturi tekee vaihtovirtaa, joka tasataan jännitteensäätimelllä ja diodisillalla, ja tehty tasavirta johdetaan akulle.
Laturi ilman hihnapyörää
Akseli jossa hihnapyörä on kiinni
Kuparikäämi
Laturin hiilet
Kenttäkäämi ja sen kosketus pinnat
Laturin diodisilta jossa hiilet on kiinni
Laturin puoliskot
:MITTAUKSET:
Jännitehäviö (-)
Jännitehäviö (+)
Akun lepojännite
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti